Laat uw matrassen reinigen zonder het gebruik van chemicaliën. Veilig en Groen!
Veel verschillende gasten slapen in hetzelfde bed. Dat zijn er al snel 150 per jaar. Sommige gasten zijn zeer hygiënisch, anderen wat minder. Ook zijn er regelmatig gasten met huidaandoeningen en urineverlies. Daarnaast vinden er in hotelbedden vele activiteiten plaats die tot proteïnerijk vochtverlies kunnen leiden. Al deze vervuiling belandt in het matras. De kamers in een accommodatie worden relatief kort gelucht, de temperatuur is structureel hoog en de badkamer zorgt voor extra hoge luchtvochtigheid. Verder zijn de bedden altijd opgemaakt, waardoor warmte en vochtigheid in het matras worden vastgehouden.
De voordelen van matras reiniging in je hotel of B&B
Verleng de levensduur van de matrassen!
Matrasfabrikanten- en specialisten adviseren dat een matras na 5 jaar vervangen moet worden vanwege de te hoge concentratie aan allergenen stoffen! Om de 5 jaar een nieuw matras aanschaffen is echter niet nodig: 1 keer per jaar een matras reiniging door MatrasCleaner Nijenhuis en eenmaal per maand de matrassen besproeien met MatrasCleaner anti huisstofmijt spray verlengt de levensduur van matrassen met 40% tot 100%. En ben je bovendien altijd verzekerd van een schoon en hygiënisch matras voor jouw gasten.
Matras reinigen, een extra service voor je gasten
Een matras kan na een jaar al een populatie hebben van 1 tot 2 miljoen huisstofmijten. Daarnaast bevat het een grote hoeveelheid huidschilfers, stof, bacteriën, schimmels, virussen en sporen. Het grootste bestanddeel van de vervuiling in een matras bestaat uit de uitwerpselen van de huisstofmijt. Dit komt doordat de huisstofmijt tijdens zijn leven 200 keer zijn eigen lichaamsgewicht aan ontlasting afscheidt in het matras. Jouw gasten kunnen hier benauwdheid, huidjeuk of andere allergische klachten van krijgen. De matrassen worden periodiek door MatrasCleaner Nijenhuis gereinigd. Housekeeping kan de matrassen na de reiniging zelf voor onderhoud besproeien met Matras Spray van MatrasCleaner.
Reinigen van matrassen is milieuvriendelijker en duurzamer dan vervangen van matrassen.
Matrassen vervangen levert een enorme belasting op voor het milieu. Met reinigen van de matrassen draag je als hotel, vakantiepark of B&B bij aan een betere en groenere toekomst.
De matrassen in het hotel of B&B weer als nieuw! Met de vlekverwijdering van MatrasCleaner
Sommige matrassen zijn kwalitatief in een uitstekende staat maar vlekken zorgen ervoor dat je het niet meer aan de gasten kan aanbieden. MatrasCleaner Nijenhuis kan alle organische vlekken veroorzaakt door transpiratie, urine, overige lichaamsvloeistoffen, koffie, thee en wijn verwijderen met een unieke methode. Biologisch afbreekbare vloeistof en activatiepoeder worden ter plaatse vermengd en aangebracht op het matras. Vervolgens activeert een LED paneel met 225 lampen een biologisch reinigingsproces. Nadat de vloeistof is opgedroogd kan het matras direct gebruikt worden. Nabehandeling is niet noodzakelijk. De droogtijd van de vlekverwijdering is ongeveer 24 uur. Vlekverwijdering door MatrasCleaner Nijenhuis is milieuvriendelijk, duurzaam en voordeliger dan het vervangen van het matras. Het kan toegepast worden op alle soorten matrassen, toppers en boxspring bodems.
Extra Hotelsterren:
Voor het laten reinigen van de matrassen krijg je per 8 onderdeelpunten extra van Hotelsterren.
Certificering van matrassen in hotels, vakantieparken of B&B
MatrasCleaner Nijenhuis stelt een aantal promotiemiddelen ter beschikking. Deze kan je gebruiken voor optimale communicatie naar jouw gasten, waaruit blijkt dat je als bedrijf bijzonder veel waarde hecht aan hun gezondheid en hygiëne.
Certificaat met betrekking tot periodieke reiniging voor bij de receptie en andere zichtbare plaatsen binnen jouw accommodatie.
MatrasCleaner Nijenhuis tentkaartjes voor op de nachtkastjes, hierop staat vermeldt dat het matras periodiek chemievrij gereinigd wordt. Daarnaast wenst het de gast een goede nachtrust.
Acetaatzijden hygiënewaarborgzegels van MatrasCleaner voor op het matras. Hierop staat vermeldt wanneer de laatste reiniging heeft plaatsgevonden.
Uiteraard kan je zelf vermelden dat je gebruik maakt van onze service in jouw eigen promotiemateriaal, gastenboeken en op de website.